Betingelser for køb af Japan Rail Pass

Betingelser for køb af Japan Rail Pass 2018-06-25T13:29:45+00:00

Betingelser for køb af Japan Rail Pass

Bemærk at Japan Rail Pass KUN kan købes udenfor Japan.

Desuden kan Japan Rail Pass kun benyttes af rejsende som opfylder nedenstående kriterier:

  • Ikke-japanske statsborgere med turistvisum (danske statsborgere får automatisk et 3- måneders turistvisum ved indrejse til Japan.)
  • Japanske statsborgere, der kan fremvise bevis på at have boet i det samme land udenfor Japan i mindst 10 år. Særlige krav gælder, læs mere her: Japan Rail Pass for japanske statsborgere
  • Skal man være i Japan mere end 3 måneder, kan man ikke benytte Japan Rail Pass.

BEMÆRK:
Det er den rejsendes ansvar, at sørge for den rette dokumentation, der skal fremvises ved veksling af Rail Pass voucher i Japan. Japanspecialisten kan ikke påtage sig ansvar for, at kunden har den rette dokumentation.

PRISER:
Alle priser på Japan Rail Pass er vist i danske kroner, og kan variere afhængig af kursen på den japanske Yen på købsdagen. Ved online køb pålægges ingen ekstra gebyrer.

VOKSEN ELLER BARN:
Japan Rail Pass/Voksen dækker alle fra 12 og år opefter. Japan Rail Pass/Barn dækker børn i alderen 6-11 år. Det er barnets alder, den dato, passet bliver købt, der bestemmer prisen – ikke alderen den dato, passet indløses i Japan. Børn mellem 0-5 år rejser gratis. Der skal dog være mindst en voksen medrejsende per to børn i alderen 0-5. Fordi små børn rejser gratis, har de ikke garanti for et sæde, og de skal sidde på skødet, hvis toget er fuldt.

NAVNE OG ALDER:
Forbrugeren er forpligtet til at alle navne stemmer overens med navn i personligt pas ved reservation.
Forbrugeren er også forpligtet til at rejsende alder stemmer overens med købt billettype.
Alle deltagere skal fremvise personligt pas ved indløsning hos Japan Railway Company, hvor navn og fødselsdato vil blive tjekket. Hvis navnet eller alder på billetten ikke stemmer overens med passet, forbeholder vi retten til at afvise kunden. Efter køb, kan navnet eller billettypen ikke ændres. Billetten kan ikke overdrages til tredjeperson.

ÆNDRING:
Efter køb, kan Japan Rail Pass ikke ændres. Ændring af type, navn eller varighed betragtes som en annullering, og gældende regler for refundering og køb træder i kraft.

GYLDIGHED:
Japan Rail Pass er gyldigt og kan indløses i Japan op til 90 dage fra udstedelsedatoen.
Japan Rail Pass er gyldigt i 7, 14 eller 21 sammenhængende dage. F.eks. er et 7 dages Japan Rail Pass gyldigt fra en mandag kl. 00:01 t.o.m. den følgende søndag kl. 23:59.
Japan Rail Pass er gyldigt på alle Japan Rail (JR) linjer, svarende til DSB i Danmark (det statsejede selskab). Japan Rail linjer inkluderer bl.a. Shinkansen højhastighedstoget (dog ikke Nozomi og Mizuho linjerne), samt ”s-toget” i Tokyo, Kyoto, Hiroshima og Osaka. Japan Rail Pass er også gyldigt på få JR Busser samt JR Færgen til Miyajima. Pladsreservation er gratis med et Japan Rail Pass.

BILLET:
Japan Rail Pass er et værdipapir. Forbrugeren SKAL medbringe original billet samt personligt pas, som skal fremvises ved Japan Railway Company (JR billetkontor).

FORSENDELSE:
Japan Rail Pass sendes med Post Nord, og leveringtid er ca. 7-10 hverdage indenfor Danmark (denne type forsendelse kan ikke spores med Track&Trace).
Japan Rail Pass kan IKKE fremsendes elektronisk.
Forbrugeren er selv ansvarlig for at billetterne er nået rettidig frem, og Japanspecialisten er ikke ansvarlig for forsinket post.
Japanspecialisten opfordrer til at reservation foretages senest 3 uger inden afrejse fra Danmark.
Ved kortere tid til afrejse anbefales ekspres levering (hverdag til hverdag). Der skal dog være en person til stede hele tiden på modtageradressen, da der kræves en underskrift ved modtagelsen.

Japan Rail Pass kan på hverdage også afhentes hos Japanspecialisten, Vesterbrogade 6D 2. sal, DK-1620 København V.

REFUNDERING:
Efter køb kan et Japan Rail Pass refunderes mod DKK 300 i gebyr per pas.
Refundering skal senest ske 364 dage efter udstedelsesdatoen. Krav om refundering påhviler forbrugeren.

TABT BILLET:
Er Japan Rail Pass bortkommet, stjålet eller ødelagt, er passet gået tabt.
Er Japan Rail Pass gået tabt, og forbrugeren ønsker at erstatte det med et nyt Japan Rail Pass, betragtes det som et nyt køb. Japanspecialisten invaliderer det gamle Japan Rail Pass og refunderer beløbet til forbrugeren jf. gebyrer for refundering. Det er ikke muligt at genaktivere et Japan Rail pass efter det er blevet invalideret.
Forbrugeren har selv ansvar for at et nyudstedt Japan Rail Passet kan nå rettidigt frem jf. regler for forsendelse.

Som kunde hos Japanspecialisten

Husk at I som kunder hos Japanspecialisten har mulighed for rådgivning og vejledning, samt køb af sightseeingture, guide-service, billeje, billetter til sumobrydning, shows og museer, guidebøger, kort over Japan og meget mere.

Generelle betingelser

>> Læs Japanspecialistens generelle betingelser

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid meget velkommen til at kontakte os.